Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
1020401102   Els processos de transformació i canvi: apoderar als equips humans per liderar i sostenir el canvi
2020-2021   Taller a centre. Primària-Secundària
  
   13/4/2021 - 25/5/2021 (15 hores) de h a h
   I-E Eixample
   Carrer de València, 252 (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Eixample
  
  
  
Inscripció   15/02/2021 - 13/04/2021
  
Descripció i   Metodologia:   1. La demanda va lligada al Pla de formació de centre i/o a altres plans del centre (Pla estratègic, programes d’innovació, altres...). La demanda sorgeix de la necessitat d’acordar actuacions concretes i específiques de la visió de centre que es va elaborar el curs 19/20.
2. Repercussió d’anteriors formacions en el centre (Quins temes han deixat més pòsit i per què?) Al llarg del segon i tercer trimestre, de la mà del mateix formador, es van realitzar accions formatives per preparar l’entrada del centre a la xarxa pública i elaborar una visió compartida de com volíem que fos el projecte educatiu.

  
Objectius   -Concretar en aspectes concrets la visió de centre treballada els últims anys.
-Avançar en l'aplicació dels acords respecte a l’avaluació i el treball cooperatiu.
-Iniciar els processos d’acció reflexió compartida en els equips docents.
-Pilotar un producte mínim viable com a pas inicial del disseny de projectes transformadors estables.
-Traslladar conclusions dels pilotatge a l’equip docent.

  
Continguts   -Avaluació. Estratègies per fer de l’avaluació un procés d'autoregulació de l’aprenent.
-Treball cooperatiu. Evidències al respecte i estratègies concertes adaptats als diferents nivells.
-Espiral d’indagació, cicles d’acció reflexió en equips docents.
-Transformació d’equips; claus per un canvi sostingut i sostenible en el temps.
  
Formador/a   Quique Vergara Gasulla
  
Avaluació   1.Criteris i indicadors per avaluar l’aprofitament de les persones assistents.
S’ens fa difícil parlar d’aprofitament de persones quan el plantejament de la formació és de l’apoderament dels equips docents. Entre d’altres i per tal d’avaluar l’aprofitament “individual”:

a.Aplicació d’un KPSI respecte a avaluació/treball cooperatiu (evolució en sé /vull saber)
b. Establiment d’equips de treball en espirals d’indagació (percentatge equip docent)
c. retroalimentació en aplicació dels acords a nivell d’avaluació i treball cooperatiu.
2.Criteris i indicadors per avaluar la transferència de la formació
a.Sessions de pràctica reflexiva sense intervenció del formador (centre que aprèn)
b.Intervencions de l’equip docent en iniciatives d’aprenentatge compartit amb altres centres (aprendre en xarxa).
c.Seqüències pilot portades a l’aula pels diferents equips/etapa (equips que aprenen)

3.Com es preveu la continuïtat del treball començat durant la formació
4.Com es garanteix el traspàs dels acords als mestres nous i al professorat que no ha participat a la formació.
  
Requisits de  certificació   - El 80% d'assistència
- Avaluació positiva de les tasques acordades en relació amb l'aprofitament.
-Omplir i enviar el qüestionari d'avaluació
  
Persones  destinatàries   El professorat inscrit és tot el claustre, pertanyen a diferents equips docents (infantil, primària i secundària). Hi ha explicitada una forta motivació vers el canvi però també força dubtes de com fer-lo.
  
E-mail   ie-eixample@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   13/04/2021   1730   1930 
 Sessió 2   dimarts   27/04/2021   1730   1930 
 Sessió 3   dimarts   11/05/2021   1730   1930 
 Sessió 4   dimarts   18/05/2021   1730   1930 
 Sessió 5   dimarts   25/05/2021   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent